top of page
  • YouTube
  • IG
  • twitter
  • Facebook
Ara
Yazarın fotoğrafıLitera

2024'de Bora Abdo'nun en sevdiği kitaplar

Bora Abdo, 2024'de okuyup sevdiği ve okuyamadığı kitapları Literaedebiyat için paylaştı.



Dino Buzzati - Fırçanın Ucundaki Hikâyeler / Delidolu Yayınları Çev.: Özge Parlak Temel

"Sorun şu ki, acımasız bir yanlış anlaşılmanın kurbanıyım. Ben, ne yazık ki gereğinden uzun bir süre boyunca hobi olarak yazarlık ve gazetecilik de yapmış bir ressamım.” Buzzati’nin elli iki yıl boyunca gizlediği yine gerçeküstü, esrarengiz resimlerine yazdığı nefis hikâyelerden ve sembollerden oluşan bu kitabı yazarın hayranları kaçırmamalı. Buzzati’nin resimlerini uzun süreler incelediğimde hem hayal gücümün hem de yaratıcılığımın derinleştiğini, bu anlamda hem okura hem de yazara sembolik bakışlar kazandırdığını söyleyebilirim.  


Emine Altınkaynak - Akrebin Kışı / Dergâh Yayınları

Emine Altınkaynak’ın ilk öykü kitabı Kendine Dolanan Sarmaşık’ı okuduktan sonra ikinci kitabını da merakla bekliyordum. Uzun bir aradan sonra gelen Akrebin Kışı daha damıtılmış ve duyarlı ayrıntılarla örülmüş. Bir metnin zenginliğini ayrıntı ve çağrışımlarında arayan benim gibi okurlar için eşine az rastlanılan bir çalışma. Atmosfer yaratmadaki ustalığı ve dil işçiliği de cabası. Yoğun okumaların arasında öykü sanatının hep yaşayacak olmasına dair önemli umutlar yeşertti içimde. 


Juan Filloy - Op Oloop / Aylak Adam Yayınları, Çev.: Zeynep Çelikel

Bernardo Verbitsky’nin “Henry Miller ve Celine’in gösterdikleri üzere, özgürlüğü kullanmak önemli bir meseledir ve bir başka önemli mesele de Filloy’un bunu onlardan önce gerçekleştirmiş olmasıdır.” diye söz ettiği Filloy bizim okurlarımızın biraz ıskaladığı bir yazar. Tek bir günün karmaşası ve gelişen sıra dışı olaylara felsefi bir bakışla anlamlar katmaya çalışan bir karakterin çabası ruhen derin bir bunalıma sürüklenmesini engelleyemiyor. Bu büyük ve kadim açmazı büyük bir ustalıkla kaleme almış Filloy. Bir metni yazarken bir karakter nasıl yazılır ve nasıl atmosfer sağlanır sorularına kendiliğinden, su gibi akan yanıtlar vermiş. 


Figen Alkaç - Yanlışlıkla Mutlu / Doğan Kitap

Figen Alkaç’ın önceki kitapları Bela Davulları ve Israrı Kanadında’dan sonra gelen Yanlışlıkla Mutlu yazarın her metninde olduğu üzere önemli bir sıçrayış gösterdiği öykülerden oluşuyor. Hatırlamanın ve belleğin karakterler üzerinde zaman zaman bir mekâna, bir coğrafyaya, bir dile evrilmesini felsefi çözümlemelerle derinleştiren çabası kitabın tamamında kendisini büyük bir varsıllıkla gösteriyor. 2024’ün en iyi öykü kitaplarından.  


Oylum Yılmaz – Cadı / İletişim Yayınları

Büyükada’nın yer yer karanlık ve bakışa göre esrarengiz sokaklarında geçen bu romanında Oylum Yılmaz hem günümüz ve geçmişin korkularına hem de geleceğe yönelen kaygılara doğaüstü güçlerle baş edebilen Ümran karakteri üzerinden yoğunlaşıyor. Yarı fantastik olaylar polisiye gerilimiyle sürerken yazarın şiirsel bir anlatımla masallara, kehanetlere varan büyülü dünyası okuru hem sarsıyor hem de şaşırtıyor. Üzerinde daha sık konuşulması gereken bir roman.  


Son birkaç yıldır yazdığım romanla ilgili okumalar yaptığım için bu günümüz okuru için pek ilgi çekici gelmeyebilir; Koçi Bey Risalesi ya da Katip Çelebi’nin eserleri gibi. Ama günümüze dair metinler okumak isteyenler için Türkan Elçi’den Mavi Karga, Türker Ayyıldız’dan Sin, Doğan Yarıcı’dan Miyop, Onur Çalı’dan Dünlükler, Mustafa Orman’dan Annem Gittiğinden Beri Çiçek Ekmiyoruz Bahçeye, Adnan Gerger’den Tavhane Çocukları, Niyazi Zorlu’dan En Güzel Unutulan, Neslihan Önderoğlu’dan Yeryüzü Yorgunları, Başar Başarır’dan Dünyanın Bütün Fıstıkları, Fatih Selvi’den Kavanoz Fenomeni, Aykut Ertuğrul’dan Evrenin Yatışmaz Yapısı ve Diğer Şeyler’ini rahatlıkla önerebilirim.

Comments


bottom of page